Tretorn
torra fötter i stan

Gummistövlar är bra att ha på landet och i skogen, men Tretorn ville kommunicera att det är rätt skönt att vara torr om fötterna även i stan när det regnar. Där går människor med paraplyer för att hålla sig torra på överkroppen, men få bryr sig om att skor och fötter blir blöta och förstörda. Med en liten budget gjorde vi en framgångsrik utomhuskampanj där vi vände på problemet och vi hade tur med vädret…




Vi gjorde en ”Live-ad” där vi gav bort gratis blommor på Norrmalmstorg, men ”tyvärr” hamnade blomståndet mitt i en gigantisk (konstgjord) vattenpöl. Naturligtvis hade få gummistövlar för att enkelt kunna få blommor, men förvånansvärt många offrade ändå skor och torra fötter. Eller gick hem och hämtade gummistövlar.



Jag jobbade även med Tretorns identity, label-design och deras möjligheter att utöka sitt produktutbud med nya material etc, utöver gummistövlar.